Книга в давнину і тепер… Яка вона? Як змінилася її форма, сутність, призначення? Яку роль відіграє сьогодні книга в житті кожного з нас? Про це та багато іншого велась розмова під час брифінгу «Книга у моєму житті», який на замовлення учнів гімназії-інтернат-школи мистецтв провели 11 березня бібліотекарі відділу популяризації книги.
Під час заходу учні дізналися про еволюцію матеріалу для письма. Раніше «сторінками» найдавніших книг були камені та стіни печер. Потім люди навчилися писати на мокрій глині, яку сушили і випалювали на вогні. З часом почали робити зручні та легкі книги із шкури телят та кіз, але на їх виготовлення потрібні були шкури цілої череди телят. Люди почали шукали не дорогий матеріал для письма. І знайшли папірус – болотяну рослину. В Україні наші пращури писали на корі берези. Справжній папір, на якому ми пишемо, навчилися робити дві тисячі років тому.
Сьогодні книга набуває функцій, які раніше були для неї абсолютно непритаманними та неможливими. Вона із джерела мудрості та знань перетворюється на матеріал, з якого можна робити скульптури, композиції та аплікації. В руках майстра вона стає предметом для архітектурної інсталяції. Наприклад, витвір Алісії Мартін «Водоспад з книг», де книги ніби виливаються із вікон на вулицю. Ісаак Салазар утворює букви і слова, згортаючи кожну сторінку книги. Гай Ларамі створює зі старих книг гори і ландшафти. Джулія Фелд зі старих книг створює тривимірні картини та аплікації.
Школярі поділилися із присутніми своїми літературними вподобаннями та розповіли, чому той чи інший твір став їхнім улюбленим. Пролунала розповідь про казкову повість британського письменника Роальда Дала про хлопчика Чарлі Бакета на шоколадній фабриці кондитера містера Вонки; поринули в цикл пригодницьких романів «39 ключів», основоположником якого являється Рік Ріордан; побачили інсценізацію уривку роману Марка Твена «Пригоди Тома Соєра» та дізналися про колецію Кенінга. Учасники з цікавістю слухали розповіді про улюблені книги своїх однокласників і висловили бажання також прочитати їх.
Крім цього учні розгадували кросворд на тему «Книга», виконували вправу «Закінчи прислів?я» та підбирали втрачені слова до вірша про книгу.