Олена Кісельова,
Завідувачка науково-методичного
відділу Кіровоградської обласної
бібліотеки для юнацтва
ім. Є. Маланюка
У статті описано досвід використання чат-ботів і діяльності бібліотек Кіровоградщини та надано інформацію про обласний конкурс «Чат-бот – віртуальний бібліотечний помічник».
Нині чат-боти стали важливим інструментом для установ різного типу. Майже будь-який сервіс стає доступним завдяки чат-ботам: автоматичні питання, відповіді, консультації у зручному месенджері та ін.
Існує велика кількість платформ і конструкторів, що дозволяють створювати роботів під будь-які запити, реалізовувати з їхньою допомогою різноманітні сценарії.
Залежно від сценарію, що використовується, робот, інтегрований в месенджер, дозволяє продавати товари або послуги, розсилати необхідний контент цільовим групам, комунікувати з брендом, отримувати зворотний зв’язок, забезпечувати технічну підтримку та інше. У зв’язку з такою універсальністю «віртуального консультанта» можна застосовувати у різноманітних галузях і в бібліотечній зокрема.
Для того, щоб заощадити час на поширенні інформації про найближчі заходи та події, залучити більше користувачів, популяризувати новинки літератури провідні фахівці Кіровоградської обласної бібліотеки для юнацтва ім. Є. Маланюка задалися ціллю – створити програмного бібліотечного асистента.
Розглянувши усі етапи проектування бота, бібліотекарі з’ясували, як автоматизувати левову частину рутинних завдань, створивши канал комунікації, який дозволить підтримувати безконтактну взаємодію з користувачем.
Разом з другом і партнером бібліотеки – громадською діячкою, тренеркою, менеджеркою проєктів, журналісткою Вікторією Талашкевич в режимі онлайн бібліотекарі створили віртуального асистента, який може спілкуватися з користувачами бібліотеки задля досягнення задоволення будь-яких інформаційних потреб.
Здобутим досвідом бібліотекарі обласного методичного центру відразу поділилися з фахівцями книгозбірень Кіровоградської області, ініціювавши обласний конкурс «Чат-бот – віртуальний бібліотечний помічник». Конкурс тривав з травня по вересень 2020 року і був спрямований на впровадження інформаційних технологій та інноваційних послуг, вдосконалення якості бібліотечного обслуговування, покращення взаємодії бібліотек та користувачів громад.